Posted inBlog

Što je SEO? (search engine optimization)

SEO (ili optimizacija za tražilice) ključna je za vidljivost vaše web stranice. Niz procesa koji olakšavanju komunikaciju s Googleom i drugim tražilicama kako biste dokazali relevantnost vaše stranice za korisnike i njihove upite za pretraživanje. U ovom ćemo članku istražiti važnost SEO-a za web-mjesta i stranice. Pogledat ćemo neke od najvažnijih aspekata SEO-a, zašto je SEO važan za vašu web stranicu i kakvu ulogu SEO igra u vašoj strategiji digitalnog marketinga.
što je seo - glow empire
Kako SEO „radi“?

Tražilice ( npr Google ) koriste botove za indeksiranje stranica na webu, prelazeći s web-mjesta na web-mjesto, prikupljajući informacije o tim stranicama i stavljajući ih u indeks.

Zatim algoritmi analiziraju stranice u indeksu. Uzimaju u obzir stotine čimbenika rangiranja ili signala, kako bi odredili kako bi se stranice trebale pojaviti u rezultatima pretraživanja. Sada algortimi znaju sve o vašoj stranici i znaju točno kojem korisniku u odnosu na njegov upit ju mogu ponudti kao idealan odgovor.

Spomenuli smo stotine faktora koje utječu na rangiranje vašeg web-a – samo ćemo dodatno napomenuti kako Google često mijenja faktore rangiranja, preko 200 puta godišnje ( kaže John Mueller, ne ja ) što nas dovodi do idućeg zaključka, a to je da ako se želimo ozbiljno pozabaviti online tržištem  moramo dobro zasukati rukave, naoružati se strpljenjem i razviti dobru i dugoročnu strategiju online poslovanja.

Ono što uvijek naglašavamo jest:

„Online poslovanje nije ekstenzija ili alat vašeg posla. Online posao jest pravi posao, zahtjeva predanost i IZUZETNO puno vremena te jasne ciljeve i zdrave investicije.“

Za SEO se uvijek govorilo da nije sprint, nego maraton. Izazovan je, nepredvidljiv, dugotrajan no konačan rezultat donosi ono najbitnije – smanjenje troškova, odlične pozicije i ovisno s kojom agencijom radite možda pokupite koju tajnu zanata za „DŽABE“.

Razvoj SEO-a

Seo tehnike počele su se primjenjivati davnih devedesetih godina, pojavom Google-a SEO dobiva prave temelje nakon čega se razvijaju do danas znane SEO tehnike:

white vs black seo - glow empire

White SEO – procesi i tehnike odobreni za zdravo rangiranje

Gray SEO – riskantne tehnike kojima riskirate puno toga

Black SEO – neprivatljive tehnike koje su danas strogo kažnjive od strane Google-a

Nakon što se nametnuo kao najpopulranija tražilica, Google u potpunosti stavlja fokus na krajnjeg korisnika i na prva mjesta tražilice pozicionira one web stranice koje su user friendly. Stranice koje su konstruirane kako bi na što bolji način omogučile krajnjem korisniku da dođe do željenih odgovora i pri tome ga svojim sadržajem uspiju animirati na dodatno istraživanje weba.

Kako bi u tome uspio Google je stvorio algoritme koji su mu pomogli pri rangiranju kvalitetnog sadržaja i micanju lošeg.

Najpoznatiji algoritmi su dakako Panda i Pingvin koji su gotovo preko noći preokrenuli rezultate tražilice. Ništa manje vrijedni spomena su Hummingbird, RankBrain, Medic, Bert, Core Updates I Mobile.

Zadnji algoritam koji nas je posjetio ( 5 mjesec 2022 ) godine – MAY 2022 ALGORITAM – navodno nije bio alarmantan, no iz prakse znam da su mi klijenti imali OGROMNE OSCILACIJE u rangiranju što se nakon par mjeseci pokazalo dobro jer je Google nagradio sve koji su temeljito i strpljivo gradili svoju online priču.

Podjela SEO-a

optimiziranje - glow empire

Proces optimizacije podrazumjeva određene korake. Najvažniji segmenti su:

Često se spominju TEHNICAL SEO I LOCAL SEO – osobno ih ne izdvajam kao posebne procese, dio su ONPAGE OPTIMIZACIJE i zato ih ne naglašavam kao dodatnu ponudu klijentima, no nema ničeg lošeg u tome.  Svaka agencija ima svoje tehnike te je u konačnici najbitnije ostvariti zadovoljavajući rezultat za klijenta.

ŠTO MOŽETE SAMI NAPRAVITI ZA BOLJU SEO OPTIMIZACIJU:

  1. Napišite kvalitetan opis Vaših usluga ili proizvoda

  2. Angažirati tvrtku s iskustvom u SEO optimizaciji za izradu web stranice
    Već u samoj izradi web stranice treba poštivati neka pravila: ispravnu strukturu linkova, meta naslove i meta opise, automatsko generiranje sitemapa, mogućnost dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama, interlinking, nofollow linkovi, Google Analytics itd
  3. Pisati blog
    Strateški iskorištene ključne riječi unutar BLOG kategorije I SEO optimizirani članci dodatno boostaju vašu vidljivost na Google sceni
  4. Ažurirati informacije na web stranici
    Pratite trendove, mjenjate zastarjele info na webu, ažurirajte datume itd

Ukoliko u startu ne napravite ove korake, svakako ćete morati  angažirati digitalnu agenciju kako bi popravili trenutnu situaciju ili u najgorem slučaju raditi novi web.

Vidimo da je digitalno tržište postalo neizostavni dio naše svakodnevice. Svi su online i zato vam savjetujem da što prije zauzmete svoje strateške pozicije i osigurate stabilno online poslovanje.