Posted inBlog

Off page optimizacija

Off page optimizacija dolazi na red nakon napravljene on page optimizacije. Ako ciljate ključne riječi za koje trenutno ne postoji velika konkurencija, off page optimizacija ponekad nije ni nužna, dok je u obratno slučaju obavezna. To se najbolje vidi ako ciljate zasićenu tržišnu točku gdje vlada velika konkurencija.

Link building označava proces dobivanja linkova sa eksternih web stranica (drugih webova) na svoju web stranicu. Link je poveznica između dvije različite web stranice koja doprinosi zdravom razvoju vašeg weba. Što kvalitetniji linkovi Googleu govore da je vaš web dovoljno kvalitetan da ga i drugi preporučuju.

*Link ili hyperlink (poveznica) je veza između dvije različite web stranice.

VRSTE LINKOVA

  1. Dofollow – ovo su linkovi koji se ubrajaju u proces rangiranja vašeg weba i koji sa sobom nose SEO boost koji jača sama stranicu i njezin PageRank
  2. Nofollow – ovo su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link i ne uzimaju ga u obzir za rangiranje. Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice te se ne indeksiraju od strane Googlea.

( korisnici i mnogi vlasnici stranica ne vide razliku između ove dvije vrste linka jer se na oba može kliknuti, može ih se dijeliti i vizualno imaju isti efekt. Međutim, jednostavno rečeno, dofollow linkovi utječu na vaše pozicioniranje dok nofollow nemaju utjecaj)

Tijekom ovog procesa upoznat ćete se sa Google preferencijama tj kako izbjeći stvari koje Google ne preferira kako bi izbjegli lošije pozicioniranje.

backlink - glow empire osijek
Google naime voli “preporuke”, dakle da vaš web putem linka preporučuju drugi već izgrađeni i stabilni webovi. Isto tako daje prednost linkovima unutar nekog teksta koji vode na vaš web nad linkovima koji se plasiraju putem bannera i plaćenih reklama.

Također veliki je plus ako vas preporučuje web koji je poslovno kompatibilan sa vašim sadržajem, no ne mora nužno svaki vaš link kojeg je netko objavio na svome webu biti u toj grupaciji.

Ovo vam naglašavamo u slučaju da krenete u link building sa idejom ostvarivanja savršenog linkanja. U tom slučaju tražilicama neće trebati dugo da shvate da vaš linkbuilding nije organski već da ga sami implementirate te manipulirate samu tražilicu što će vas neminovno dovesti do restrikcija od strane Googlea ili neke druge tražilice.

Sankcije mogu biti manje poput lošijeg rangiranja ili izuzetno ekstremne poput izbacivanja stranice sa tražilice.

Dakle svaki vaš link treba imati određenu vrijednost. Neki veću, a neki manju. U vašu strategiju, ako si to možete dopustiti, ubacite i “nofollow”. Osrednji ili loše postavljen link. Vama je bitno da ste ostvarili balans između dobrih i loših linkova. Samim time stvorili ste dojam prirodnog linkbuildinga.

LINKOVI NAJVIŠE UTJEČU NA AUTORITET

Linkbuilding nije samo proces objavljivanja linkova već i briga oko njih. Naime, tražilice ne vole stare linkove. Linkove koji su pokidani ili ako je stranica sa vašim linkom postala loša. S vremena na vrijeme provjeravajte da li je vaš link na drugim stranicama aktivan. Provjerite u kakvom su stanju te stranice. Provjerite kako kotiraju stranice kojima ste vi objavili link. U slučaju da nešto nije u redu uvijek možete reagirati na vrijeme te se pobrinuti da vaš linkbuilding izgleda prirodno i zdravo.

Tražilice neprestano mijenjaju svoje algoritme. Izbjegavajte bilo kakav oblik jeftine manipulacije. Stranice neprimjerenog sadržaja ili stranice koje su pune nepovezanih linkova u velikom ( farme linkova ) mogu vam samo naštetiti.

Provjerom svojih linkova možete vidjeti da li je netko samostalno objavio vaš link. Ukoliko vam se neki link ili web čine sumnjivim obratite se moderatorima stranice i zatražiti micanje linka. U najgorem slučaju sitaciju prijavite Googleu.

SUŠTINA LINKANJA = REFERENCA

Linkovi su nešto što definira vrijednost vašeg weba. Kao što u prodaji vrijednost robe rangiramo putem cijena. Linkbuilding ima veliku vrijednost za prepoznavanje vaše stranice kao više ili manje popularnu.

Što više linkova s drugih webova koje vode na vaš web, vaša popularnost linkova za tražilice će biti veća što će rezultirati boljim rangiranjem na SERP-u.

SERPSearch Engine Results per Page – su svi rezultati koje možemo vidjeti kada pretražimo određeni pojam unutar tražilice

Preko SERP-a možete vidjeti da li je vaše poslovanje prepoznato kao uspješno. Možete otkriti vidljivost kupcima tj potencijalnim korisnicima vašeg proizvoda ili usluge.

SERP također očitava vrijednost stranica koje su objavile link vaš link. Čim je veća vrijednost stranice, to je veća vrijednost linka.

Prije ulaska u proces linkbuildinga analizirajte web stranice koje su slične vašoj. Pomoću ključnih riječi ili izraza koji vas povezuju i izravno utječu na vaše poslovanje. Kada pronađete webove koji vam nisu izravna konkurencija kontaktirajte ih na vama prihvatljiv način te predložite suradnju putem linkova.                                                                                           

Kod uspješnog postavljanja mnogo linkova koji vode na vaš web dolazi se do ostvarivanja većeg broja posjeta stvarnih ljudi. Povećava se organska posjeta – što naravno ovisi o vašem sadržaju. Sadržaj će novog posjetitelja privući da drugi put direktno traži vaš web. Porast potencijalnih kupaca koji će neminovno utjecati na porast prodaje. Dolazi se do boljeg rangiranja i free marketinga. Free marketing ostvaruje se putem usmene preporuke vašeg weba ili većeg sheranja linka vaše stranice između korisnika.

Ovo je najzahtjevniji dio SEO posla, zahtjeva kreativnost, ulaganje truda te često dobar budžet. Gradnja linkova je najkritičniji proces koji vodi ka uspjehu. Nijedna kampanja za gradnju linkova nije ista. Način na koji odlučite graditi linkove ovisi o vašoj web stranici i o vama samima.

  • Forumi
  • Web direktoriji
  • Razmjena linka ( putem maila drugom webu ponudite suradnju putem razmjene linkova)
  • Najbolji i najjači linkovi su nam u SIDEBAR-u ili FOOTERU-u
  • Anchor tekstovi – u većini slučajeva na našem tržištu imamo lošu praksu kod ovoga. Obično se zalinka riječ brenda u tekstu ( npr Podravka ) što je krivo. Podravka je za brend PODRAVKA dovoljno vidljiva i prva na Googlu za njega. Ono što bi trebali napraviti jest unutar teksta odabrati relevantnu ključnu riječ koja odgovara ključnoj riječi za koju se vi borite na Googlu. Primjerice želite biti na boljim pozicijama za kw ORHIDEJA, onda ćete unutar članak u riječ ORHIDEJA staviti link vašeg weba.
  • Blog post ( ovo su uglavnom plaćeni linkovi, ukoliko imate dobar budget možete nekome tko ima dobar članak i izuzetan web platiti da vas zalinka unutar svog članka ) ili ( dogovorite razmjenu-vi njima besplatno napišete članak za uslugu vašeg linka unutar članka )

ALATI za provjeru linkova

AHREFS backlink checker                           MOZ

Mangools                                                     Small SEO tools

SEMrush                                                        Keyword revealer

Neil Patel backlink tool