Posted inBlog

Metanaslovi

Meta naslovi ( Title Tag ) pomažu tražilicama da razumiju sadržaj vaših pageva. Krajnji cilj je stvaranje sinergije između upita korisnika tražilice i vaše ponude. Optimizirane web stranice lakše pronalaze pozicije na SERP-u jer prema tražilicama imaju kvalitetan sadržaj za korisnike. Meta naslovi su dio procesa optimizacije koji pomažu ranking faktorima u izgradnji autoriteta web stranice.

Ono s čime ćete se neminovno susresti jest izjava da meta naslovi NISU BITI ZA RANGIRANJE. Tj da nisu ranking faktor. Što to znači za sve nas? Većina web stranica hrvatskog tržišta nema optimizirane naslove. Za ovu pojavu većinom je zasluženo slabo digitalno znanje, što nije iznenađujući faktor jer samo školstvo ne podupire digitalni sektor. Zatim imamo činjenicu da je optimizacija stranica dugotrajan posao koji zahtjeva vrijeme kao ključni faktor. Ako ovome pridodamo mit koji vlada oko naslova – optimizirani naslovi su nepotrebni – dobijemo trenutnu situaciju tržišta.

Unatoč spomenutom mitu – vodeći ljudi Google-a naveli su TITLE TAG kao „mini“ rangirajući faktor. Unutar ovog članka pokušat ću demistificirati meta naslove i uvjeriti vas kako unatoč „mini“ tituli igra puno veću ulogu.

Kako vidjeti meta naslov na webu?

Jednostavno stavite kursor na tab web stranice i pustite ga. Gotovo odmah će se spustiti prozorčić u kojem je raspisan cijeli naslov

Meta naslov konstruirate u sučelju svoje web stranice. Nije vidljiv na web stranici. Dakle, posjetitelji vaše web stranice ne vide naslov, osim ako ne znaju kako.

Meta naslov vidljiv je u SERP-u. Kao što je demonstrirano na slici dolje:

meta naslovi - digitalna agencija glow empire

Zašto je meta naslov važan, ako je tako „mali“ ranking faktor ?

  1. Nadovezuje se na istraživanje tržišta tj KLJUČNE RIJEČI. Sjećate se – ključne riječi – istražujemo ih kako bi što bolje raspisali kategorije, NASLOVE, blog…..

Između ostalog SEO je strategija, nađemo super ključne riječi, ne možemo ih sve iskoristiti za kategorije, ali ih možemo lijepo implementirati u naslov. Ako ih lijepo implementiramo u naslov tražilici nas bolje razumije. Ako ključne riječi kategorija ( sorry, ne ako nego UVIJEK ) povežemo sa naslovom, Gooogle kaže, aha kužim što ovaj page radi/nudi/prodaje.

  • Olakšava tražilici da nas razumije
  • Povećava CTR ( Clickthrough Rate )

Kako meta naslov utječe na CTR?

Kao prvo CTR je „ocjena“ weba koju vidite na Google analitici. Kada korisnik upiše određeni pojam u tražilicu i vi se pojavite kao dio rezutata (SERP), tada smo ostvarili IMPRESIJU. Ako taj isti korisnik klikne na vaš web tada smo ostvarili CTR.

Dakle, 1000 ljudi vidi SERP za određenu ključnu riječ. Njih 100 klikne na vaš web. Vi imate ocjenu 10 CTR. (tako nekako)

Svi znamo da prvo mjesto na SERP-u nosi oko 50% klikova, drugo i treće mjesto nose gotovo svih ostalih 50%. Mjesta ispod toga preliju se ostacima klikova u jako malom postotaku.

Meta naslov vidljiv u SERP-u igra psihološku igru. Što bolji naslov, to će lakše uhvatiti „pogled“ korisnika. Možemo reći da je kvalitetan naslov koristan pomagač izvan web stranice. Ljudi kroz njega dobiju mali preview kvalitete sadržaja koji nudi sama web stranica.

Sad već vidimo kao naslov nije tako bezazlen, osim utjecaja na bot imamo utjecaj na korisnika i analitiku. No ni tu nije kraj jer znamo da dobar CTR jako utječe na PPC ( pay per click ). Sad smo se proširili i na Adwords gdje nam „nebitna“ stvar poput naslova može uštedjeti koji novčić.

Vjerujem kako vam je jasno da naslov ima značajnu ulogu u SEO strategiji zato ćemo dodatno proširiti priču na META DESCRIPTION tj opis.

META DESCIRPITON

Meta OPIS vidljiv je isključivo na SERP-u. Nalazi se odmah ispod naslova, sitnije ispisan dodatan opis.

Meta opis zaista nema utjecaj na rangiranje, no ovo je Google izjava iz 2011. godine:

Most of us know that while the search engines no longer consider the meta description in their ranking factors, this element of your page is still important in getting traffic to your site.”

Na što se idelano nadovezuje izjava iz 2020. :

Please don’t forget to add them to your mobile pages. They matter a lot for Googlebot, as well.”

Meta opis nije rangirajući faktor, ali ima određenu važnost u privlačenju korisnika na vaš web.

Jedan od razloga zašto meta opis nije rangirajući faktor jest mogućnost lake manipulacije botova. Samo bi nabacali hrpu ključnih riječi u opis što bi botu bio dovoljan signal da promet preusmjerava ka vašoj web stranici. Dakle imali bi dobri stari keyword stuffing koji je penalizirajući faktor u koje nas je uvjerio algoritam PINGVIN.

Osobno ne koristim meta opis. Google ih generički izvuče van, prema potrebi. No, iskreno, u zadnje vrijeme sam zainteresirana da li bi osjetila utjecaj opisa na vlastito poslovanje. Hm, razmislim.

Sve u svemu meta opis nije loša stvar. Primjerice, nudite proizvod koji vam uskoro ide na AKCIJU. Meta opis možete mjenjati koliko god želite i možete ga iskorisiti u ovoj situaciji. Vjerojatno bi ostvarili više posjeta ako vam u opisu stoji riječ AKCIJA napisana caps lockom. Naravno uz jedan veliki uvjet – morate biti vidljivi na Googlu. Ako imate proizvod na akciji, no za tu ključnu riječ se nalazite na 3 stranici Googla vrlo vjerojatno nitko neće vidjeti vaš opis, a još manje akciju.

Pravila za raspisivanje naslova

Meta naslovi imaju zadanu normu kako trebaju biti napisani. Jednostavno ću vam napisati primjer, na vama je hoćete li ga se držati ili ne.

Formula:

→ Ključna Riječ – Super Kreativni Opis za Algoritam – Ime Brenda/Vašeg WebA ←

Primjer:

Vitamin C – Odlični Vitamini po Akcijiskim Cijenama – Nazravlje.hr

Pravila:

  1. Svaku početnu riječ pišete velikim slovom, nije ranking faktor, brže upada u oči korisnika, samo to. Veznike i slično ne morate pisati velikim slovima
  2. Razmak stavljate između svake riječi i crtice
  3. Niti jednom ne možete ponoviti riječ.

Kao što vidimo u primjeru imamo ključnu VITAMIN, dakle u opisu ne možemo imati VITAMIN, no možemo imati VITAMINI.

  • Dužina naslova ne može biti veća od 600 piksela

Kako ne bi računali piksele, u nastavku imate link za alat koji vam vrlo jednostavno kaže da li duljina naslova valja ili ne valja.

https://moz.com/learn/seo/title-tag

Ukoliko dužina naslova nije optimalna – u nastavku naslova vidjet ćemo … . Doslovno vidjet ćete tri točkice. Ovo se odnosi i na naslov i na opis.

seo naslov - Glow empire

Zaključak priče o meta naslovima jest da tehnički „nisu“ ranking faktor. No, ako vi i vaš glavni konkurent imate jednako dobro optimiziran web, on ima optimizirane naslove, a vi ne, onda znate tko će bolje pozicioniran. Plus, one sitnice o utjecaju na analitiku i adwords. Ne znam, nekako mi se čini da „mali“ ranking faktor ima veliki utjecaj na cijelu priču.


Leave a Reply