Ključne riječi
Ključne riječi predstavljaju temelj optimizacije web stranice za tražilice. Pomoću njih dolazimo do informacija koje nam omogućavaju lakši kreiranje ciljane publike. Pomažu nam raspisati glavne kategorije, metanaslove, naslove članaka i ostalo. Putem njih otkrivamo kako korisnici razmišljaju, što im je u fokusu te kakva nam je konkurencija. Dakle, prije nego što započnete izgradnju ili redizajn web stranice čeka vas veliko istraživanje tržišta putem ključnih riječi. Fokusirajmo se na glavne čimbenike koji vas trebaju zanimati prije samog istraživanja.

Za početak, znate li koje riječi traže vaši idealni kupci kako bi otkrili tvrtke, proizvode i usluge poput vaših?
Znate li koji izrazi imaju potencijal privući publiku s komercijalnom namjerom na vaš web?
Niste sigurni kako pronaći najbolje ključne riječi za ciljanje? Kako i gdje istražiti ključne riječi? Što je uopće rangiranje?
Vjerujem kako mnogi od vas imaju jednako upitnika iznad glave koliko ih ima u ovom tekstu. No, zato ste ovdje, kako bi otkrili odgovore na ova pitanja.
Definirajmo rangiranje:
Rangiranje je posljedica nastala selekcijom proizvoda (webova) prema njihovoj ponudi i kvaliteti. Kako bi imali što kvalitetnije rangiranje, Google je smislio određeni set „pravila“ prema kojima vrši procjenu. Algoritam prolazi kroz vaše web mjesto i analizira ga. Na temelju te analize dolazi do zaključaka koji mu pomažu smjestiti vaš web na SERP.
*SERP (Search Engine Result Page) – zanima nas prva stranica za Google-a za što više ključnih pojmova.
Više o rangiranju možete pročitati OVDJE.
Postoje 3 situacije u kojima se možete trenutno nalaziti:
- Nemate web stranicu
- Imate web stranicu, ali ju želite/morate promjeniti
- Imate web stranicu koja ima solidan rezultat na SERP-u no svjesni ste da možete bolje.
Neovisno koja je vaša situacija, svi imate isti početni korak – istraživanje ključnih riječi.
Fokus stavite na ove stavke
- Istražite kako VI stojite za vaše ključne riječi
- Provjerite konkurenciju za iste ključne riječi
- Pregledajte METANASLOVE
- Pogledajte kako su vam raspisane glavne kategorije
Gore navedene stavke predstavljaju basic – startne radnje kojima se trebate pozabaviti kako bi ostvarili zavidne rezultate.
Nastavimo sa samim alatom koji nam omogućava uvid u ponašanje/pretraživanja ljudi. Alat koji nam je dobro poznat i zove se ADWORDS.
Naime, osim što znamo da je Googleov alat za plaćene oglase, putem adwordsa imamo uvid u željene ključne riječi. Ukoliko nemate web stranicu pričekajte sa aktivacijom Google Adwordsa, svima ostalima toplo preporučam da ga aktiviraju. Naravno ne morate uložiti stotine i tisuće kuna (uskoro eura) u kampanju. Aktivirajte ga sa minimalnim ulogom isključivo kako bi mogli koristiti ovaj korak:





Kao što vidite imamo točan broj pretraživanja za ključne riječi „vitamin“ i „vitamini“ na mjesečnoj bazi.
Sigurno ste uočili i značajnu razliku u broju pretraživanja dvije riječi. Stoga mudro sa istraživanjem. Naime samo istraživanje predstavlja najizazovniji dio optimizicije jer ne želimo pogriješiti u samom startu.
Dodatni alati koji vam mogu biti od koristi: MOZ, AHREFS, MANGOOLS i Google TRENDS.
Svi alati predloženi u ovom tekstu se plaćaju. Većina ima trial verziju tako da imate oko tjedan do mjesec dana ( ovisno o alatu ) kako bi odradili dobro istraživanje tržišta.
Još jedna napomena za ADWORDS – nakon registracije možete ga besplatno koristiti, no rezultati pretrage neće biti egzaktni. Biti će prikazani u omjerima poput:
vitamini 1000-2000 vitamin 100-1000
Vjerujem da razumijete što vam želimo istaknuti, nije nemoguće provesti ovakvo istraživanje, no zaista nema potrebe jer ADWORDS ne zahtjeva veliki svote kako bi započeli kampanju.
Vrlo je važno biti svjestan svoje situacije na tržištu. Ukoliko ste početnik, a imate veliku konkureciju pokušajte upotrijebiti što više long-tail keywords-a tj proširenih fraza. Na našem primjeru o vitaminima vidimo da su to izuzetno tražene ključne riječi i vjerojatno ih svi upotrebljavaju. Ukoliko se bavite vitaminima, neminovno ćete ih morati upotrijebiti u nekoj od glavnih kategorija ( ili ne ). No, trik je u tome da METANASLOV koji opisuje algoritmu što se događa može nositi long-tail koji ima manje traženje i samim time manju konkurenciju. Manja konkurecija uz kvalitetnu optimizaciju obično znači brže pozicioniranje.
Primjer za long-tail keyword

Upotrebom long-tail riječi polako i sigurno gradite svoju publiku. Uz uvjet da je sadržaj weba dovoljno zanimljiv kako bi se korisnici sami vraćali. Na ovoj način gradite organsku publiku koja putem sheranja utječe na rast vašeg autoriteta.
Što se tiče provjere, gdje se trenutno nalazite na SERP-u, i kako stoji vaša konkurencija, jednostavno u tražilicu upišite 10ak ključnih riječi koje su bitne za vaše poslovanje i proučite rezultate. Ukoliko se niti za jedan pojam ne pojavljujete na SERP-u ili jako slabo, znate da morate poduzeti neke mjere. Također, pogledajte koga je Google stavio na vodeća mjesta. Ti webovi predstavljaju vašu glavnu konkurenciju za određene ključne riječi.
Još jedan super jednostavan način kako pronaći zanimljive ključne riječi koje možete dodatno istražiti u predloženim alatima. Upišite početni pojam u tražilicu i pustite Google da vam predloži nastavak:
