Posted inBlog

Kako radi algoritam?

Tražilice koriste ljudi kada imaju upit i traže odgovor na internetu. Algoritmi tražilice računalni su programi koji traže tragove kako bi tražilicima dali točne rezultate koje traže. Tražilice se oslanjaju na algoritme za pronalaženje web stranica i odlučivanje koje će rangirati za bilo koju ključnu riječ. Tri su koraka u tome kako tražilice rade: crawlanje, što je faza otkrivanja; indeksiranje, što je faza arhiviranja; i rangiranje, što je faza preuzimanja.

Korak 1:

CRAWLING

Prvi korak je crawlanje. Tražilice šalju alate za indeksiranje kako bi pronašli nove stranice i zabilježili podatke o njima. Ponekad crawlere weba nazivamo “paucima” spiders ili “robotima” botovi. Njihova je svrha otkriti nove web-stranice koje postoje.  Povremeno provjeravaju sadržaj na stranicama koje su prethodno posjetili kako bi vidjeli ima li promjena.

Tražilice indeksiraju web stranice slijedeći veze koje su već otkrile. Dakle, ako imate post na blogu i povezan je s vaše početne stranice, kada tražilica pretražuje vašu početnu stranicu, tražit će drugu vezu koju će slijediti i može slijediti vezu na vaš novi post na blogu.

Korak 2:

INDEKSIRANJE

Indeksiranje je proces kada tražilica odlučuje hoće li ili ne koristiti sadržaj koji je indeksirala. Ako tražilica indeksiranu web stranicu ocijeni vrijednom, bit će dodana u njezin indeks. Ovaj se indeks koristi u fazi konačnog rangiranja. Kada se web stranica ili dio sadržaja indeksira, arhivira se i pohranjuje u bazu podataka gdje se kasnije može dohvatiti.

Većina web stranica koje nude jedinstven i vrijedan sadržaj nalazi se u indeksu. Web stranica možda neće biti postavljena u indeks ako:

  • Njegov se sadržaj smatra duplikatom
  • Njegov se sadržaj smatra niskom vrijednošću ili spamom

  • Nije se mogla indeksirati

  • Stranica ili domena nisu imale ulazne veze

Korak 3:

RANGIRANJE

Rangiranje je najvažniji korak. Može dogoditi tek nakon što se dovrše koraci pretraživanja i indeksiranja. Dakle, nakon što tražilica pregleda (crawling) i indeksira vašu stranicu, vaša stranica može biti rangirana.

Postoji više od 200 signala rangiranja koje tražilice koriste za sortiranje i rangiranje sadržaja.  Svi se uklapaju u tri stupa SEO-a:

TEHNICAL SEO – tehnička optimizacija

ONPAGE SEO – optimizacija na stranici

OFFPAGE SEO – optimizacija izvan stranice

Navest ćemo neke primjere signala koje tražilice koriste za rangiranje web stranica:

1. Prisutnost ključne riječi u oznaci naslova – je li ključna riječ ili sinonim spomenut na stranici i unutar oznake naslova

2. Brzina učitavanja web stranice – Učitava li se web stranica brzo i da li je prilagođena mobilnim uređajima

3. Reputacija web stranice – smatra li se web stranica i web mjesto uglednom za temu koja se pretražuje

REDOSLJEDI I RANGIRANJE REZULTATA

Googleov glavni algoritam pretraživanja zove se Hummingbird i odgovoran je za odlučivanje o tome kako poredati i rangirati rezultate tražilice.

Google također ima pod-algoritam tražilice za strojno učenje pod nazivom RankBrain.

Funkcija RankBrain-a:

Ako RankBrain vidi riječ ili frazu koja mu nije poznata, koristi umjetnu inteligenciju da je bolje razumije povezujući je sa sličnim upitima za pretraživanje.

Omogućuje Googleu razumijevanje ovih upita pretvaranjem ključnih riječi u poznate teme i koncepte, što znači da može pružiti bolje rezultate tražilice – čak i kada su upiti neobični.

RankBrain nagrađuje web stranice koje pružaju zadovoljstvo korisnika i vraćaju rezultat koji korisnik očekuje.

Dobro optimizirajte svoju web stranicu kako biste poboljšali korisničko iskustvo.  Ujedno možete izvući najviše iz RankBrain faktora rangiranja.

SMJERNICE ZA KVALITETNU OPTIMIZIACIJU:

  • Optimizirajte za ključne riječi srednjeg opsega (ključni pojmovi koji se sastoje od dvije do tri riječi).

  • Optimizirajte naslove stranica i opise za klikove tako da kada netko pretražuje, veća je vjerojatnost da će netko kliknuti na vaš unos. Stopa klikanja postotak je ljudi koji vas vide na Googleu.

  • Optimizirajte sadržaj kako biste povećali vrijeme zadržavanja (duljina vremena u kojem ljudi ostaju na stranici) i smanjili stopu napuštanja početne stranice (postotak posjetitelja koji odu nakon što pogledaju samo jednu stranicu).

Za kraj ponovimo TRI NAJVAŽNIJA FAKTORA RANGIRANJA

Veze – LINKBUILDING

Sadržaj – CONTENT

RankBrain – OPTIMIZIRAN  WEB


Leave a Reply