Posted inBlog

Google Core Update

Gotovo svakodnevno Google objavi jednu ili više promjena za poboljšanje naših rezultata pretraživanja. Većina tih promjena nije uočljiva, no iste nam pomažu u kontinuiranom poboljšanju web izvedbe.

Neka ažuriranja nose veće i jasnije promjene te ih se uvodi uz prethodnu najavu. U slučaju takvih ažuriranja smatra se da vlasnici stranica imaju pravo na pravovremene reakcije i pripremu na update. Ovisno o učinku update-a najave mogu biti objavljene mjesecima unaprijed uz savjete i smjernice.

CORE UPDATE

Google Core Update osmišljen je kako bi se posjetiteljima osigurao relevantan i vjerodostojan sadržaj. Update se odnosi na unošenje inovacija u sistem samog algoritma i sustava pretraživanja te se provodi nekoliko puta godišnje.

Za vrijeme Core Update-a neke web stranice mogu primijetiti padove ili poraste. Većina vlasnika ukoliko primjeti pad odmah kreće u popravak, što ne znači nužno ispravan korak. Dapače, za vrijeme samog update-a ponekad je najbolje pričekati koji tjedan. Naime, sama promjena pozicija za određene ključne riječi ne govori o trajnom „pada“ ili „rastu“. Krivulja na Google analytici ne mora uvijek biti u rastu. Ne zaboravite da će Google uvijek nagraditi one koji imaju kontinuirani rad na web stranci – to je jedina krivulja koja vas treba zanimati.  No, ukoliko se nađete u ovakvoj situaciji i odlučite se na akciju, prvo budite sigurni da ne pokušavate popraviti pogrešne stvari. Pratite što se događa ili potražite savjet stručnjaka.

FOKUS NA SADRŽAJ

Kao što smo rekli, stranice koje padnu nakon core update-a ne moraju ništa popravljati.  (ovdje mislimo na one web stranice koje su zdrave, optimizirane, redovno ažurirane i trenutno imaju pad)  Ono što vam uvijek predlažemo jest da osigurate da posjetiteljima omogućite najbolji mogući sadržaj. To je ono što algoritmi nagrađuju.

Dakle, pregledajte svoju web stranicu, ponovite istraživanje tržišta i usporedite svoj sadržaj sa trendovima na tržištu.

Ono što će Google uvijek nagraditi jest unikatan sadržaj, toliko dobar da ga korisnici sami žele djeliti sa drugima. Sadržaj, tako dobro prezentiran, da postaje viralan odmah nakon objave.

NOVA PROCJENA STRANICA

Core Update odnosi se na poboljšanje načina na koji naši sustavi procjenjuju sadržaj u cjelini. Vaš fokus za vrijeme izgradnje web mjesta treba biti kvalitetan sadržaj i nećete imati nikakvih problema. Dapače, ove promjene mogu uzrokovati bolje rezultate nekih stranica koje su prethodno bile nedovoljno nagrađivane. No, nema ničeg lošeg ni ukoliko usred ili nakon core update-a ostvarite slabiji rezultat.

Primjerice, imamo popis od 100 najboljih pjesama u 2018. i nekoliko godina kasnije, 2022., osvježimo popis. Promjene će prirodno nastati. Na tržištu imamo nove pjesme koji nikada prije nisu postojale, a sada su jasna konkurecija postojećim pjesmama na listi. Također,neke pjesme možemo ponovno preslušati i shvatiti da su zaslužile više mjesto na listi nego što su imale prije i obratno.

Dakle, popis će se mijenjati. Promjena će ovisiti o mnogo faktora. Pjesme na listi mijenjati će pozicije što ne znači da su lošije nego su ispred njih pozicionirane zaslužnije skladbe. Što nam zapravo pomaže poboljšati našu web izvedbu i održati nas na samom konkurentnom vrhu.

Što će reći da stranice nemaju statičnu ili zajamčenu poziciju u našim rezultatima pretraživanja. Ako postoji sadržaj koji više zaslužuje, on će biti bolje rangiran u našim sustavima.

Također je važno razumjeti da tražilice poput Google-a ne razumiju sadržaj na način na koji ga ljudi razumiju. Umjesto toga, pomoću mnogo faktora prikupljaju info o sadržaju i pokušavaju shvatiti korelaciju sa pretraživanjem te tako procjenjuju relevantnost. Tražilice koriste puno faktora za procjenu webova. Jedan od najpoznatijih jest linkbuilding. Putem linkbuildinga tražilice rade procjenu autoriteta weba. Postoji mnogo faktora koje tražilice koriste no većina je „skrivena“ radi integritet naših rezultata.

Vjerujem da sada shvaćate koliko je vremena i truda potrebno za kvalitetan sadržaj. I kako web stranica nije samo vizualni prikaz vašeg rada ili ponude. Naravno, možete ići u tom smjeru, no za Google i pozicioniranje (vidljivost) takav pristup ne znači apsolutno ništa.

Leave a Reply