Posted inBlog

Društvene mreže i SEO

No, jesu li društvene mreže validan ranking factor za Google te koliki utjecaj kvalitetno razvijene društvene mreže imaju na rangiranje web stranice jest ono što nas zanima i čime ćemo se pozabaviti u ovom tekstu.

Pokušat ćemo što jednostavnije objasniti vezu između optimizacije web stranica i izgradnje publike na društvenim mrežama koja u konačnici čini produktivnu simbiozu.

SEO ili optimizacija webova za tražilice je kontinuirani proces učinkovitosti svega što radite online. SEO povećava količinu i kvalitetu prometa web stranica što dolaze putem organskih rezultata web tražilica. Bez optimizacije ćete jako sporo i vjerojatno nepotrebno skupo dovesti promet i posjetu na svoj web, što zapravo znači manje profita.

Zašto ovo napominjemo?

Jer želimo naglasiti da nakon SEO kampanje rezultat iste trajno ostaje. Na vama je da li ćete nastaviti ulagati u mjesečne kampanje kako bi radili na širenju i targetiranju sve više ključnih riječi.

Postoji opcija plaćenih oglasa, poput Google Adwords, koji imaju svoje velike benefite, nažalost čim prestanete ulagati u njih sav rezultat i vidljivost nestaju.

S druge strane, na društvenim mrežama gradite publiku – ne radite direktnu prodaju. Do iste može doći, no uglavnom u nedovoljnom broju da bi ostvarili zadovoljavajući profit. Međutim vjerna publika s kojom ste gradili priču ostaje zauvijek te se neminovno putem sheranja vašeg profila pretvara u besplatni marketinški alat.

Tu dolazimo do plaćanja oglasa na društvenim mrežama. Primjerice Facebook oglasi– da li ih uopće plaćati?

To naravno ovisi o vašim ciljevima, no ono što trebate osvijestiti jest da je to samo dodatni alat kojim boostate vidljivost svog proizvoda ili usluge. Samo zato što ste platiti oglas ne znači da je vaš posao gotov. Što ste vidljiviji to znači više publike, više publike znači više posjeta na vašu facebook stranicu, više posjeta znači više posjeta na webu i samim time kreiranja konačnog kupca ili korisnika.

Instagram s druge strane ima razvijenu zanimljivu i riskantnu strategiju za vlasnike, naime Instagram korisnici nemaju uvijek mogućnost lakog pristupa na link web stranice, međutim ukoliko razvijete dovoljno zanimljivu priču oko svog brenda kojeg plasirate putem instagrama, zainteresirani korisnici tražit će vaš web putem tražilice i tako kreirati direktnu i organsku posjetu što je u očima Google-a ogroman plus za rangiranje vaše web stranice.

Što se tiče sadržaja na webu, primjerice, dio se nalazi u blog kategoriji. Putem bloga prezentirate svoje proizvode ili usluge. Zatim taj isti članak putem linka prenesete na neku od društvenih mreža koje koristite i dolazi do dijeljenja sadržaja od strane vaše publike što opet dovodi do toga da dio publike završi na vašem webu. Brzina cirkuliranja ovisi o broju sljedbenika koje ste stvorili – više publike brži opticaj.

Većina ljudi koji vas prate putem društvenih mreža neće postati korisnici vaših usluga niti kupci, no to nije jedini cilj promocije na društvenim mrežama. Biti aktivan I pratiti trendove na društveni mrežama jest najbrži način dolaska do odane publike. Samim time imamo kontinuitet novih informacija te gradimo povjerenje sa postojećom publikom.

Zaključak priče glasi – web stranica je temelj vašeg digitalnog identiteta. Ukoliko web stranica nije prošla on-page i off-page optimizaciju – društvene mreže ne mogu samostalno utjecati na rangiranje web stranice. S druge strane SEO sadržaj na društvenim mrežama ne postoji. Autoritet društvenih mreža gradite putem stvaranja jake zajednice koja vas prati. Autoritet web stranica raste putem off-page faktora, a to su linkovi.

Međutim sinergija između između društvenih mreža i rangiranja na Google-u postoji. Google voli web stranice koje ljudi posjećuju, na kojima se zadržavaju i u konačnici vraćaju. Tu nastupaju društvene mreže kao savršena mogućnost stvaranja aktivne i odane publike.

Dakle, imaju li društvene mreže utjecaj na SEO rezultate?

Dakako, one doduše, kao što smo spomenuli na početku članka neće ostvariti direktne SEO rezultate, no korisni efekti koje društvene mreže imaju uvelike će doprinijeti postojećim dobrim SEO rezultatima.

Kako bi ostvarili uspješnu online priču niti jedan od spomenutih elemenata u ovom članku nemojte uzeti olako. Stvaranje pouzdane online priče zahtjeva dobru pripremu, jasne ciljeve, prezentacijske vještine, kreativnost, moć zapažanja I predanost.