Posted inBlog

Analiza sadržaja weba

U članku o CORE UPDATE-u spomenuli smo važnost sadržaja. Postoji uzrečica „Content is the King“ i vrlo je istinita. Sadržaj vaše web stranice izuzetno je važan element pri samom pozicioniranju. No, kako znati da li vaš web ima kvalitetan sadržaj? Tko nam to može potvrditi ili provjeriti? Naravno, možete se pouzdati u broj korisnika i promet koji web stranica genereira. No, da li je ta brojka vaš domet? Da li se u načinu na koji promatramo web poslovanje krije nešto više?

Kako bi vam pomogli analizirati vlastitu web stranicu donosimo nekoliko kvalitetnih smjernica koje vam mogu biti polazišna točka.

 

KVALITETA SADRŽAJA

Stavite se u poziciju posjetitelja i  odgovorite na ova pitanja:

Daje li sadržaj značajan, potpun ili sveobuhvatan opis teme?

Da li je sadržaj dovoljno zanimljiv da posjetitelju stvori “A-HA moment” informacijama koje nisu inače dostupne?

Ako se sadržaj oslanja na druge izvore, da li se radi o jednostavnom kopiranju ili pruža znatnu dodatnu vrijednost i originalnost?

Daje li naslov članka i metanaslov koristan sažetak sadržaja?

Da li je naslov članka i metanaslov šokantan ili nametljiv ( CLICKBAIT )

Da li bi sadržaj ovog weba podjelili sa prijateljima ili društvenim mrežama?

Možete li očekivali da ćete ovaj sadržaj vidjeti u časopisu, enciklopediji ili knjizi ili na da će se na njega referirati?

Predstavlja li sadržaj informacije na način da mu želite vjerovati, poput jasnog izvora, dokaza uključene stručnosti, pozadine o autoru ili web-mjestu koje ga objavljuje, poput poveznica na stranicu autora ili stranice o stranica?

Ako ste istraživali web mjesto koje proizvodi sadržaj, biste li došli do dojma da ima veliko povjerenje ili da je široko priznat kao autoritet za svoju temu?

Tko je napisao članak? Da li autor članka stoji iza sadržaja kojeg je prezentirao?

Ima li sadržaj činjeničnih pogrešaka koje je lako provjeriti?

Biste li se osjećali ugodno vjerovati ovom sadržaju za probleme koji se odnose na vaš novac ili život?

 

PREZENTACIJA SADRŽAJA

Kao posjetitelj vašeg web mjesta kakav vam je prvi vizualni dojam? Da li je dovoljno zanimljiv da ga želite istraživati izvan okvira vlastitog interesa?

Ima li sadržaja bilo kakvih pravopisnih ili stilskih problema?

Je li sadržaj proizveden dobro ili se čini nemaran ili na brzinu napravljen?

Ima li sadržaj pretjeranu količinu oglasa koji odvlače pažnju od glavnog sadržaja ili ga ometaju?

Prikazuje li se sadržaj dobro na mobilnim uređajima kada se gleda na njima?

 

USPOREDBA SA KONKURENCIJOM

U usporedbi na temelju određene ključne riječi kakvu vrijednosti nudi vaš sadržaj u usporedbi sa konkurencijom na SERP-u?

Da li sadržaj istinski služi interesima posjetitelja ili je pisan za tržište i pozicije?

Čini li se da sadržaj postoji samo zato što netko cilja rangiranje?

Dodatna metoda kojom se možete poslužiti jest anketa. Postavite ova pitanja ljudima kojima vjerujete, koji nisu povezani s vašim webom ili biznisom, da vam daju iskrenu procjenu.

Također razmislite o reviziji uspona i padova koje ste možda doživjeli. Koje su stranice bile najviše pogođene i za koje vrste pretraživanja? Pregledajte i usporedite rezultate sa gore navedenim smjernicama. Sve ovo pomoći će vam bolje razumjeti ponašanje korisnika u odnosu na ponuđen sadržaj te sami doživljaj istoga.

Leave a Reply